Porsche Macan Turbo – Turbo na elektřinu
11. 07. 2025 18:07Petr Hanke 03.07.2025 11:03 zdroj časopis Automobil
Foto: Petr Hanke
Porsche Macan Turbo vstoupilo do elektrické éry, aniž by ztratilo svůj sportovní charakter. S výkonem až 470 kW (639 k), precizním podvozkem a DNA ikonického 911 nabízí dynamiku, kterou byste od SUV nečekali.
Nová generace donedávna nejoblíbenějšího modelu Porsche – typu Macan (viz AR 3 a 5/’24) – přichází výhradně jako elektromobil. Možná tato změna bez ponechání verzí se spalovacím motorem byla příliš brzká a odvážná, nicméně faktem je, že elektrický pohon v případě varianty Turbo není důvodem ke smutku. S výkonem až 470 kW (639 k) v režimu overboost a masivním točivým momentem 1130 N.m poskytuje doslova dechberoucí dynamiku.
Foto: Petr Hanke
Macan Turbo stojí na platformě PPE (Premium Platform Electric), kterou Porsche vyvinulo ve spolupráci s Audi. Tato architektura přináší 800V techniku, originální řešení nabíjení akumulátoru na 400V nabíječkách a také propracovaný podvozek s chytrými funkcemi plánování cest včetně zastávek pro nabíjení. Varianta Turbo nejenže má proti ostatním větší výkon, ale také jinak umístěný zadní elektromotor – přesunutý za nápravu a přišroubovaný ke karoserii. Tím bylo dosaženo tužšího spojení s vozem a současně rozložení hmotnosti 48:52 ve prospěch zadní nápravy. Výsledkem je chování, při němž se vůz ve výjezdech ze zatáček více opírá o zadní kola s pneumatikami o šířce 285 mm.
Jízdní vlastnosti Macanu Turbo jsou jednoduše fantastické. Přesné a citlivé řízení umožňuje dokonalou kontrolu nad vozem, k níž přispívá řízení zadních kol a zadní diferenciál s elektronicky řízenou svorností. Adaptivní vzduchové odpružení s dvouventilovými tlumiči nabízí široké spektrum nastavení, od komfortního konejšení až po tuhou sportovnost.
Macan Turbo se cítí nejlépe ve vysokých rychlostech, v nichž ohromuje stabilitou. Na zatáčkovitých silnicích působí neuvěřitelně hravě a sebejistě a při správném nastavení jízdního režimu a vypnutém stabilizačním systému je vůz dokonce schopen jízdy řízenými smyky. I v těchto extrémních situacích potěší nejen sladěním činnosti elektromotorů, ale také precizností, s níž jej lze zatáčkami vést.
Foto: Petr Hanke
I přes svůj nekompromisní výkon dokáže Macan Turbo být i rozumně hospodárný. Naše průměrná spotřeba činila 23,7 kWh/ /100 km, což znamená dojezd nejvýše 400 km. Při klidné jízdě lze dosáhnout i hodnoty kolem 19 kWh/100 km, v opačném extrému přes 30 kWh/100 km. Nabíjení je bleskurychlé, protože 800V architektura umožňuje přijímat energii výkonem až 270 kW, takže akumulátor lze například na stanicích Ionity z 10 na 80 % doplnit za pouhých 21 minut.
Macan Turbo poskytuje příkladnou pozici za volantem s ergonomickým rozvržením ovládacích prvků. Vpředu je místa dostatek, vzadu se situace proti předchozí generaci zlepšila, i když prostoru pro kolena tam stále není nadbytek. Zavazadlový prostor nabídne 480 litrů, po sklopení sedadel až 1288 litrů. Navíc je zde přední úložný prostor (frunk) o objemu 84 litrů.
Porsche Macan Turbo ukazuje, že elektromobilita a sportovní jízda nemusejí být ani ve formátu vozu SUV v rozporu. Díky unikátním úpravám podvozku, vysokému výkonu a špičkové aerodynamice dokáže poskytnout zcela mimořádné zážitky z jízdy. Aktuálně je elektrický Macan Turbo na trhu velmi specifickým vozem bez přímé konkurence.
Více čtěte na www.automobilrevue.cz
Převzato z časopisu
Auto Inzerce zdarma, prodej nových i ojetých aut, motorek a náhradních dílů.
Inzerce - auto moto díly, náhradní díly a příslušenství.
TOPujte Inzerát a získáte předvyplněnou kupní smlouvu, plnou moc a ceduli za okno
Auta Škoda | Auto do 10 000,- Kč | |
Auta Volkswagen | Auto do 50 000,- Kč | |
Auta Audi | Auto do 100 000,- Kč | |
Auta Honda | Auto do 200 000,- Kč | |
Auta Toyota | Auto do 400 000,- Kč | |
Auta Renault | Auto nad 400 000,- Kč |
Kontaktujte nás
219 000 Kč
39 900 Kč
760 000 Kč
Porsche Macan Turbo – Turbo na elektřinu
11. 07. 2025 18:07Mazda CX-60 2025 – Co oko nevidí…
10. 07. 2025 20:07Volkswagen Touareg R-Line – Z vyšších sfér
09. 07. 2025 18:07