Mazda CX-60 2025 – Co oko nevidí…
10. 07. 2025 20:07Petr Hanke 02.07.2025 18:56 zdroj časopis Automobil
Foto: Mazda
Když se na Mazdu CX-60 modelového roku 2025 podíváte, nenajdete na ní takřka nic nového. Jakmile ale usednete za volant a rozjedete se, budete mít pocit, že sedíte v nové generaci tohoto SUV s klasickou koncepcí pohonu.
Abychom byli přesní, tak pokud před vámi bude Mazda CX-60 stát ve zvláštní pískové barvě Zircon Sand, v jaké je i na připojených fotografiích, máte jistotu, že jde o vůz modelového roku 2025. Skuteční znalci tuto skutečnost poznají také u nejvýše postavených výbav Homura a Takumi, které přicházejí s novými dekoračními obloženími a dalšími úpravami. V prvním případě jde o jemnou kovovou tkaninu a černou stropnici a ve druhém o pravé javorové dřevo a speciální japonské textilie. V obou případech jde o povedená řešení, působící na pohled i na omak mimořádně kvalitně.
Foto: Mazda
Přesto se ale to podstatné u Mazdy CX-60 pro modelový rok 2025 odehrálo doslova pod karoserií. Mazda přistoupila k mnoha zdánlivě drobným úpravám zavěšení, odpružení a uložení podvozku s cílem více sladit celkové chování vozu. Přesně to se podařilo, protože řízení modernizovaných modelů CX-60 je nyní ještě příjemnějším zážitkem, než tomu bylo v minulosti. Klasická koncepce s podélně uloženými motory a primárním pohonem zadních kol je základem, nicméně nyní působila jak zkoušená plug-in hybridní varianta, tak zejména základní verze D200 se zadním pohonem doslova skvostně. Podvozek byl nyní schopen účinněji filtrovat i krátké nerovnosti, což byl největší neduh varianty před modernizací, přičemž na těch dlouhých suverénně udržuje pohyby karoserie pod kontrolou. Výsledkem je celkově více přilnavosti a zejména klidu zadní nápravy, a tím jednoznačnější vnímání dynamiky vozidla. Celkově provedené změny zlepšily odezvu a cit v řízení, což jízdě dodalo více jistoty a přirozené důvěry.
Jaká technická kouzla tedy inženýři Mazdy na modernizované modely CX-60 použili? Vpředu zpevnili nápravnici a její uložení do karoserie, což přineslo zvýšení tuhosti vozu jako celku. Současně provedli úpravu kinematiky předního zavěšení s dvojitými příčnými rameny tak, že zarovnali osu kol s osou pružin a tlumičů. Vzadu technici zcela odstranili stabilizátor, což kompenzovali spojením měkčích pružin a tužších tlumičů. Touto úpravou se dosáhlo prodloužení dráhy odpružení zadní nápravy. Současně došlo ke snížení polohy silentbloků vpředu umístěných ramen zadní nápravy, použití tužšího uložení zadní nápravnice a také k nahrazení gumových uložení vnějších stran ramen zadní nápravy kloubky.
Foto: Mazda
Spolu s těmito změnami došlo k úpravě charakteristiky elektrického posilovače řízení se dvěma pastorky, ale také ke komplexnímu přeladění stabilizačního systému. V praxi se ukázalo, že jeho zásahy přicházejí až skutečně velmi pozdě a spíše v situacích, kdy je špatným stylem řízení vyvoláte. Ani při sportovním stylu jízdy totiž o této elektronické berličce jinak nevíte. Celkově příjemnou jízdu v modernizovaných vozech CX-60 pomáhá navozovat také účinnější hluková izolace.
I po modernizaci je Mazda CX-60 k dispozici ve třech verzích. Jednou z nich je plug-in hybridní varianta, jejímž zdrojem síly je atmosféricky plněný zážehový čtyřválec 2,5 litru. Zásluhou akumulátoru o kapacitě 17,8 kWh a hmotnosti 179 kg umístěného pod podlahou i tato zdaleka nejtěžší varianta potěšila obratností a ochotou k zatáčení. Subjektivně se zdálo, že proti předchozím zkušenostem se zejména v přechodových fázích zlepšila souhra mezi spalovacím a elektrickým motorem.
Zbývající dvojici nabízených provedení pracuje pod kapotou vznětový řadový šestiválec 3,3 litru. Slabší varianta D200, poskytující výkon 147 kW (200 k), je vybavena pohonem pouze zadních kol, zatímco silnější D254 (187 kW/254 k) je standardně kombinována s pohonem všech kol. Zejména svezení se základní verzí bylo milým překvapením z hlediska obratnosti a živosti, které byste za volantem takto velkého vozu nečekali.
Více čtěte na www.automobilrevue.cz
Převzato z časopisu Nabídka inzerce vozů Mazda
Auto Inzerce zdarma, prodej nových i ojetých aut, motorek a náhradních dílů.
Inzerce - auto moto díly, náhradní díly a příslušenství.
TOPujte Inzerát a získáte předvyplněnou kupní smlouvu, plnou moc a ceduli za okno
Auta Škoda | Auto do 10 000,- Kč | |
Auta Volkswagen | Auto do 50 000,- Kč | |
Auta Audi | Auto do 100 000,- Kč | |
Auta Honda | Auto do 200 000,- Kč | |
Auta Toyota | Auto do 400 000,- Kč | |
Auta Renault | Auto nad 400 000,- Kč |
Kontaktujte nás
219 000 Kč
39 900 Kč
760 000 Kč
Mazda CX-60 2025 – Co oko nevidí…
10. 07. 2025 20:07Volkswagen Touareg R-Line – Z vyšších sfér
09. 07. 2025 18:07Cupra Terramar: výraz, ale hlavně funkčnost – Vidět a být viděn
08. 07. 2025 21:07