Volkswagen Touareg R-Line – Z vyšších sfér
09. 07. 2025 18:07Jiří Duchoň 01.07.2025 11:07 zdroj časopis Automobil
Foto: Jiří Duchoň
I po sedmi letech výroby zůstává Touareg nejlepším Volkswagenem. Jde o skutečně prémiový výrobek, což potvrdil také náš test sportovně laděného provedení R-Line.
Třetí generaci Touaregu jsme podrobně představili v dubnovém Automobilu z roku 2018 na základě technického semináře v Hamburku a pak v prosincovém vydání z téhož roku, kde jsme vám nabídli první jízdní dojmy z marocké expedice. Výrobce vůz udržuje ve formě průběžnými modifikacemi a předloni Touareg prošel rozsáhlým faceliftem (viz AR 11/’23). V průběhu posledních Vánoc jsme zkoušeli množstvím příplatkových prvků výbavy doplněný Touareg R-Line.
Foto: Jiří Duchoň
On to vlastně ani není tak úplně Volkswagen. Základem Touaregu je platforma MLB vyvinutá Audi a v provedení Evo C/D dodávaná v současnosti nejen do koncernových SUV Audi Q7/Q8, Porsche Cayenne nebo Lamborghini Urus, ale též do prestižního typu Bentley Bentayga (viz např. AR 9/’24). Tomu odpovídá špičková technika Touaregu, opírající se o vidlicové motory, což předznamenává rovněž celkovou úroveň mechanických celků, paletu špičkových technických řešení i mimořádně kvalitní zpracování interiéru. Ačkoli u stárnoucích modelů se spalovacími motory v Evropě pozorujeme spíše omezování dostupných variant, Touaregu se to netýká. Ten v současnosti začíná na částce 1,5 mil. Kč za výbavový stupeň Limited, jenž je stejně jako lépe vybavený Touareg k mání se vznětovým V6 3.0 TDI o výkonu 170 kW (231 k). V modelu Elegance lze mít kromě TDI posíleného na 210 kW (286 k) i zážehový V6 3.0 TSI s výkonem 250 kW (340 k), což platí též pro sportovně střižený R-Line (na snímcích). Zastánci elektrifikace pak mohou mít v Touaregu i plug-in hybridní pohon V6 TSI v modelech Elegance a Touareg R. Standardem je vždy samočinná osmistupňová převodovka ZF a elektronicky řízený pohon všech kol.
Jak bylo naznačeno výše, zkoušený vůz disponuje škálou prvotřídních příplatkových prvků, jež z 2,1 mil. Kč u výchozího Touaregu R-Line TDI navýšily cenu o 600 tisíc Kč. Zmiňme především (jako z hlediska funkčnosti nejdůležitější) paket Air Comfort (+87 800 Kč) se vzduchovým odpružením, adaptivními tlumiči, aktivním natáčením kol zadní nápravy a čtyřzónovou automatickou klimatizací, sadu Offroad (+17 200 Kč) s přidanými provozními režimy „Písek“ a Šotolina“ a dodatečnou ochranou mechanických skupin nebo noční vidění (+48 000 Kč) s infračervenou kamerou v přídi a zvýrazňováním osob a zvěře v přístrojovém štítě. Jeho úhlopříčka po faceliftu zůstala na 12 palcích, ovšem mírně se změnila grafika, a totéž platí pro mohutný vestavěný středový 15palcový dotykový displej.
Foto: Jiří Duchoň
Už krátce po usednutí za volant si uvědomíte, že skutečně nejde o typický Volkswagen. Kamkoli oko dohlédne a ruka dosáhne, všude jen vysoce kvalitní a precizně zpracované materiály. Samozřejmostí je u Touaregu přehledná kombinace mechanických ovladačů (na volantu bohužel stále zůstávají dotykové plošky) a z říše „prémiovek“ pochází i široká škála nastavení všeho myslitelného od barvy ambientního osvětlení po charakteristiku jednotlivých provozních režimů. Co je však nejdůležitější, míra odhlučnění a „drahý“ podvozek přinášejí až neuvěřitelný klid v interiéru za všech okolností. V této souvislosti je třeba pochválit nejmenší dostupná kola s 20palcovými ráfky a 45procentními pneumatikami, elegantně pohlcujícími drobné nerovnosti (22“ ráfky možná vypadají lépe, ale nízkoprofilové obutí příliš netlumí). Ovládání Touaregu je tak příjemné a samozřejmé, že se jaksi přirozeně svěříte do jeho péče a za volantem nevnímáte ruchy okolí, když třeba na dálnici vám maximum rychlostního limitu připadá jako naprosté nic. Ovladatelnost je znamenitá, s vozem snadno srostete. V pohodlných sedadlech na dálnici polykáte desítky a stovky kilometrů s dnes již jen málo viděnou lehkostí, při spotřebě 8 l/100 km byste bez zastávky mohli urazit přes 1000 km. A pokud byste jeli okreskami, spotřeba klesne na 6,5 l/100 km, což dojezd dále navýší. Při manévrování v omezených prostorech přijde vhod natáčení zadních kol a výborný rozhled, podtržený 360° kamerovým systémem a možností dálkového ovládání parkovacího manévru z mobilního telefonu (paket Professional, +25 700 Kč).
Více čtěte na www.automobilrevue.cz
Převzato z časopisu Nabídka inzerce vozů Volkswagen
Auto Inzerce zdarma, prodej nových i ojetých aut, motorek a náhradních dílů.
Inzerce - auto moto díly, náhradní díly a příslušenství.
TOPujte Inzerát a získáte předvyplněnou kupní smlouvu, plnou moc a ceduli za okno
Auta Škoda | Auto do 10 000,- Kč | |
Auta Volkswagen | Auto do 50 000,- Kč | |
Auta Audi | Auto do 100 000,- Kč | |
Auta Honda | Auto do 200 000,- Kč | |
Auta Toyota | Auto do 400 000,- Kč | |
Auta Renault | Auto nad 400 000,- Kč |
Kontaktujte nás
219 000 Kč
39 900 Kč
760 000 Kč
Volkswagen Touareg R-Line – Z vyšších sfér
09. 07. 2025 18:07Cupra Terramar: výraz, ale hlavně funkčnost – Vidět a být viděn
08. 07. 2025 21:07Škoda 782 – Sedan zůstal stranou
07. 07. 2025 17:07