Petr Hanke 18.06.2025 06:55 zdroj časopis Automobil
Foto: Petr Hanke
Společný rodný list. Mercedes-Benz GLC 200 d a AMG GLC 63 mají stejný rodný list v podobě modelové řady X254, jejich charakter a z něj vyplývající jízdní a provozní vlastnosti snad ale nemohou být rozdílnější. To ostatně ukazuje již pohled na snímky, a ještě více do srovnávací tabulky.
Když se to vezme kolem a kolem, tak středně velká SUV v podobě třídy GLC od Mercedesu patří globálně k nejúspěšnějším vozům označovaným přídomkem prémiový. Není proto divu, že se pravidelně umisťuje na pozici nejprodávanější modelové řady svého výrobce, což byl i případ roku 2024, kdy se naplno rozběhl prodej aktuální druhé generace (X254), představené o rok dříve. Právě v roce 2024 její řady rozšířila dvojice variant stojících na opačných koncích nabídky – základní vznětová GLC 200 d a naopak sportovní model AMG 63 S E Performance. Právě tyto dvě verze také chyběly v našem detailním představení této řady v Automobilu 1/2024. Nyní je tedy vhodný okamžik pro doplnění.
Foto: Petr Hanke
Když máte vedle sebe tak rozdílné varianty jednoho typu, je vždy lepší začít odspodu. Usedáme tedy do vůbec nejlevnější třídy GLC nabízené za 1 375 770 Kč. Za tuto cenu získáte vůz s „dospělou“ koncepcí s podélně uloženým motorem, což je pro toho, kdo to dokáže ocenit, ta nejdůležitější vlastnost. V „balíčku“ je ale také pohon všech kol, solidní vznětový „dvoulitr“, samočinná převodovka a vcelku dostatečná výbava s navigací, elektricky ovládaným víkem zavazadlového prostoru či vyhříváním předních sedadel – a to je zajímavá alternativa pro velikostně podobné, ale technicky mnohem jednodušší vozy méně zvučných značek.
Vznětový motor je účinně odhlučněný a po zahřátí o něm v běžném provozu a při cestování do rychlostí 150 km/h ani nevíte. Vůz je sice vybaven různými jízdními režimy, ale popravdě, standardní Comfort je z nich nejpříjemnější. Vynikající sladění pohonné jednotky s 9stupňovou převodovkou vybavenou kapalinovým měničem je samozřejmostí, jež zajistí, že postupně přestanete vnímat skutečnost, že nějaký motor s převodovkou existuje – budete je brát jako jeden celek. Základní vznětové GLC potěší celkovou kultivovaností i měkce, ale nikoli houpavě naladěným podvozkem, stojícím v případě testovaného vozu na kolech s průměrem 18 palců, jež jsou skvělou volbou.
Nezáleží na tom, jaký motor máte pod kapotou, dálniční přesuny jsou i ve verzi 200 d oázou klidu a ticha. Samozřejmě musíte být v tomto případě poněkud zdrženlivější z pohledu dynamiky, nicméně schopnost zrychlit z klidu na 100 km/h pod devět sekund stále není špatná. Dynamika také rychleji uvadá ve srovnání například s typem 220 d ve vyšších rychlostech. Pakliže ale cestujete většinou do uvedených 150 km/h a volíte spíše defenzivní styl jízdy, můžete po základní verzi bez starostí sáhnout. Ušetříte tím 125 tisíc korun.
Foto: Petr Hanke
Velikostně je Mercedes-Benz GLC takřka ideálním vozem pro každodenní život. S délkou 4,7 metru je už dostatečně prostorný pro rodinné použití, ale přitom je v běžném městském provozu zejména ve srovnání s většími typy GLE příjemně kompaktní a obratný. Naopak proti menšímu typu GLB, který je se srovnatelným motorem (uloženým napříč) a s horší výbavou o 115 tisíc levnější, je ale GLC celkově bytelnějším a lépe se řídícím vozem, což jsou vlastnosti vycházející z jeho koncepce. Další jeho silnou stránkou je též nejnovější generace palubního systému MBUX, patřící z hlediska logiky a jednoduchosti obsluhy, rychlosti odezvy a poskytovaných funkcí k tomu nejlepšímu v automobilovém světě vůbec.
Mercedes-Benz GLC 200 d řidiče a svoji posádku doslova konejší a hýčká. Je to ale také vůz, jenž svého řidiče záměrně tak trochu odtahuje od řízení a snaží se působit co možná nejuvolněněji, tedy přesně tak, jak si to od klasického zástupce značky s třícípou hvězdou představujete. O to větší překvapení nastane, když do ruky dostanete klíčky od vrcholné varianty AMG GLC 63 S E Performance, nabízející více než čtyřnásobný výkon…
Již na pohled působí agresivněji zásluhou zcela jinak tvarované masky se svislými lamelami připomínajícími historické závodní vozy značky. Varianta AMG ale přidává také lemy blatníků v barvě karoserie, jež opticky rozšiřují karoserii a poskytují krytí pro zvětšený rozchod kol a o 60 mm širší zadní pneumatiky ve srovnání se základním GLC 200 d. Dravost vozu, jenž z některých úhlů působí spíše jako ostrý hatchback než SUV, dodávají kola s průměrem 20 palců, ale také rozšířené prahy, jež karoserii dále opticky snižují. Celkovou výškou se oba vozy liší jen o 5 mm.
Více čtěte na www.automobilrevue.cz
Převzato z časopisu
Auto Inzerce zdarma, prodej nových i ojetých aut, motorek a náhradních dílů.
Inzerce - auto moto díly, náhradní díly a příslušenství.
TOPujte Inzerát a získáte předvyplněnou kupní smlouvu, plnou moc a ceduli za okno
Auta Škoda | Auto do 10 000,- Kč | |
Auta Volkswagen | Auto do 50 000,- Kč | |
Auta Audi | Auto do 100 000,- Kč | |
Auta Honda | Auto do 200 000,- Kč | |
Auta Toyota | Auto do 400 000,- Kč | |
Auta Renault | Auto nad 400 000,- Kč |
Kontaktujte nás
499 000 Kč
420 000 Kč
164 000 Kč
Muzeum Veteran Praga Napajedla – Vášeň v soukromí
23. 06. 2025 18:06