Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI People – Společník
28. 05. 2025 20:05Jan Tuček 17.05.2025 02:10 zdroj časopis automobil
Foto: Škoda Auto
Foto: Škoda Auto
V roce 1959 přibyla ke dvěma spiderům Škoda 1100 OHC (viz AR 11/’24) dvě hliníková kupé. Ambice spojované s těmito čtyřmi vozy se však nikdy nenaplnily. Na domácích tratích sice získávaly ve slabé konkurenci povinná vítězství, časté poruchy jim však nedávaly šanci uspět ve vytrvalostních závodech.
Nová kupé Škoda 1100 OHC zhotovená v roce 1959 se na veřejnosti poprvé objevila počátkem dubna 1960 při exhibičních jízdách na silnici z Hrdlořez do Bělé na okraji Mladé Boleslavi, při příležitosti rychlostního závodu cestovních automobilů. Podvozek s prostorovým trubkovým rámem, nezávislým zavěšením všech čtyř kol, čtyřválcem 1089 cm3 se dvěma vačkovými hřídeli v hlavě uloženým za přední nápravou a pětistupňovou převodovkou umístěnou vzadu v bloku se spojkou a rozvodovkou zůstal beze změny.
Foto: Škoda Auto
Jen původní karburátory Jikov byly, stejně jako mezitím u spiderů, nahrazeny dvěma dvojitými karburátory Weber. Výkon motoru se nadále pohyboval kolem 90 k (66 kW).
Zcela nový byl zevnějšek vozu, jehož tvary navrhl konstruktér AZNP Jaroslav Kindl (1928–2003). Dvoumístné kupé mělo karoserii ručně vyklepanou z hliníkového plechu tloušťky 0,8 mm, krátká zaoblená střecha byla k pontonu přišroubována. Panoramatické zadní sklo i posuvná boční okénka ve dveřích zhotovili z plexiskla.
Světlomety byly umístěny pod aerodynamickými kryty v předních blatnících, zadní blatníky zakončovala zvýšená „křídla“, do nichž byly zasazeny trojúhelníkové zadní svítilny. Kapota motoru se otvírala směrem kupředu, pod odklápěcím víkem v zádi bylo uložené náhradní kolo. Vodorovné otvory v zadním čele karoserie stejně jako u spideru odváděly vzduch od rozvodovky, převodovky a zadních brzd umístěných u výstupů hnacích hřídelů z rozvodovky. Na rozdíl od spideru nemělo kupé dvojici výfuků vyvedenou vpravo pod záď karoserie. Jedna výfuková trubka tentokrát ústila v pravém prahu před zadním kolem, druhá v pravém větracím otvoru v zadním čele karoserie.
Foto: Škoda Auto
Palivová nádrž uložená v rámu vlevo vedle motoru měla objem 50 l, patnáctipalcová drátová kola s duralovým ráfkem a centrální maticí nesla pneumatiky Barum Ideal rozměru 5,50 – 15.
Podle továrních záznamů vzrostla čelní plocha uzavřené karoserie na 1,47 m2, zatímco u spideru činila podle provedení čelního skla 0,9 až 1,1 m2. Kupé přitom vykazovalo příznivější součinitel čelního odporu vzduchu 0,371, u otevřeného vozu měl hodnotu 0,525 až 0,567.
Při rozvoru náprav 2200 mm a rozchodu kol 1220 mm vpředu a 1250 mm vzadu bylo kupé dlouhé 3940 mm, široké 1530 mm a vysoké 1230 mm. Vykazovalo pohotovostní hmotnost 618 kg, ve srovnání s otevřeným vozem s laminátovou karoserií bylo o 35 kg lehčí.
Podle vážení provedeného při zkouškách vozu připadalo z 618 kg pohotovostní hmotnosti kupé 327 kg na přední a 291 kg na zadní nápravu v poměru 53:47 %, u kupé obsazeného řidičem se tento poměr blížil ideálním 50:50 %.
Více čtěte na www.automobilrevue.cz
Převzato z časopisu
Auto Inzerce zdarma, prodej nových i ojetých aut, motorek a náhradních dílů.
Inzerce - auto moto díly, náhradní díly a příslušenství.
TOPujte Inzerát a získáte předvyplněnou kupní smlouvu, plnou moc a ceduli za okno
Auta Škoda | Auto do 20.000,- Kč | |
Aua Volkswagen | Auto do 50.000,- Kč | |
Auta Audi | Auto do 100.000,- Kč | |
Auta Honda | Auto do 200.000,- Kč | |
Auta Toyota | Auto do 400.000,- Kč | |
Auta Renault | Auto nad 400.000,- Kč |
Kontaktujte nás
235 000 Kč
Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI People – Společník
28. 05. 2025 20:05Škoda 1100 OHC (2. díl) – Nenaplněné ambice
27. 05. 2025 20:05Touring Superleggera Veloce12 – Třetí šance
26. 05. 2025 19:05