Jiří Duchoň 15.05.2025 12:19 zdroj časopis automobil
Audi původně chtělo sudá čísla v označení svých typů věnovat elektromobilům a ta lichá „spalovákům“. U přerodu Audi A4 v A5 (viz AR 4/’25) to ještě prošlo, ovšem tradiční manažerské jméno A6 zůstalo zachováno elektrickým i spalovacím verzím jen několik dnů před premiérou nové generace.
Jde o stylisticky příbuzné, ovšem mechanicky rozdílné vozy. Zatímco Audi A6 vychází podobně jako A5 a Q5 z nové platformy PPC (Premium Platform Combustion), platformou elektromobilů A6 e-Tron, jež jsme počátkem dubna poprvé zkoušeli v malebné jarní jihomoravské krajině, je neméně vyspělý základ PPE (Premium Platform Electric). Ten vznikl společným vývojem značek Audi a Porsche a prvně posloužil aktuálnímu SUV Porsche Macan (viz AR 3 a 5/’24; tam také odkazujeme pro detaily tohoto technického řešení).
Audi A6 e-Tron je k dispozici jako pětidveřový Sportback a jako kombi Avant. Nabízí elegantní a nízkou siluetu, z níž vyniká vzad posunutá náprava pro dosažení dlouhého rozvoru. Design připomíná starší koncepty Audi a Sportback vyniká součinitelem odporu vzduchu rekordně nízkých cx = 0,21 (Avant 0,24). To je u cestovního elektromobilu zásadní, protože v dálničním provozu představuje aerodynamický odpor více než polovinu jízdních odporů. Pozornost byla věnována detailům ovlivňujícím proudění vzduchu kolem vozu i pod ním, speciální ráfky a pneumatiky přidaly na dojezdu 6 km, optimalizace přísunu vzduchu k chladičům 12 km, kamerová zrcátka 7 km a adaptivní odpružení 6 km. Obě karosářské verze mají pod přední kapotou úložný prostor s objemem 27 l a základní objem zavazadlového prostoru 502 litrů (po sklopení sedadel 1330 u Sportbacku, 1422 l v Avantu).
A6 e-Tron přináší to nejlepší, nač jsme u Audi zvyklí, od servomechanického dovírání dveří přes prosklenou střechu s regulovatelnou propustností až po druhou generaci zadního osvětlení OLED s prosvíceným logem uprostřed (poprvé). Připlatíte-li si za kamerová zrcátka, máte v palubní desce celkem šest displejů včetně průhledového head-displeje, 11,9palcového přístrojového štítu, 14,5palcového středového dotykového monitoru a 10,9palcového displeje před spolujezdcem. Interiér je čalouněn veganskými materiály, sedadla mají vyhřívání, chlazení a masážní a paměťovou funkci a atmosféru navodí špičkový audiosystém Bang & Olufsen s trojrozměrným podáním a reproduktory i v hlavových opěrkách.
Základní model A6 e-Tron má elektromotor vzadu a akumulátor s využitelnou kapacitou 76 kWh. Ostatní verze nabízí mohutný akumulátor s využitelnou kapacitou 95 kWh, s nímž je zejména model Performance se zadním pohonem rekordmanem v dojezdu: zatímco všechny verze A6 e-Tron zvládnou na jedno nabití přes 600 km, Performance ujede až 756 km. Díky 800V architektuře, možnosti nabíjet výkonem až 270 kW a ploché nabíjecí křivce doplníte energii z 10 na 80 % za 21 minut. Jinými slovy, za 10 minut nabijete na 310 km jízdy. Páčkami na volantu lze upravovat úroveň rekuperace v pěti stupních od nuly (plachtění) až po „jednopedálové ovládání“ s maximálním zpomalením 2,5 m/s2.
I když je vůz nízký a má v podlaze akumulátor, pozice na sedadlech je kupodivu příjemná a přirozená. Ihned po rozjetí oceníte znamenité odhlučnění od okolního světa a dojem mimořádně nízkého těžiště. I díky adaptivnímu podvozku jsou náklony v zatáčkách minimální, ovšem i široké pneumatiky (vzadu jsou širší než vpředu) mají co dělat, aby těch minimálně 2100 kg udržely na vozovce. Jízdním projevem A6 e-Tron nejvíce připomíná moderní elektrická Porsche, reakce na pokyny volantu jsou díky progresivnímu řízení přirozené a okamžité. Integrovaná brzdová soustava (iBRS) pracuje intuitivně, takže prakticky nepoznáte, kdy ještě zpomalujete rekuperací a kdy již přišly ke slovu kolové brzdy. Pokročilý head-up displej promítá s pomocí prvků virtuální reality řadu údajů pocitově 13 metrů před vůz. I bez něj by však nové Audi A6 e-Tron bylo jedním z nejlepších elektromobilů, s nimiž jsme dosud měli možnost jezdit, a zřejmě tím vůbec nejlépe připraveným pro cestování na dlouhé vzdálenosti.
Více čtěte na www.automobilrevue.cz
Převzato z časopisu
Auto Inzerce zdarma, prodej nových i ojetých aut, motorek a náhradních dílů.
Inzerce - auto moto díly, náhradní díly a příslušenství.
TOPujte Inzerát a získáte předvyplněnou kupní smlouvu, plnou moc a ceduli za okno
Auta Škoda | Auto do 20.000,- Kč | |
Aua Volkswagen | Auto do 50.000,- Kč | |
Auta Audi | Auto do 100.000,- Kč | |
Auta Honda | Auto do 200.000,- Kč | |
Auta Toyota | Auto do 400.000,- Kč | |
Auta Renault | Auto nad 400.000,- Kč |
Kontaktujte nás
Land Rover Discovery D250 – Vysoko nad věcí
22. 05. 2025 18:05BYD Seal U DM-i Design – Kulháním vpřed
21. 05. 2025 18:05