Peugeot 5008 Hybrid – A teď na benzín!
30. 04. 2025 20:04Jiří Duchoň 23.04.2025 05:06 zdroj časopis automobil
Foto: Jiří Duchoň
A teď na benzín! Vlajková loď značky Peugeot patří k těm moderním vozům, při jejichž vývoji se už znova opět počítalo i se spalovacími motory. Nyní jsme vyzkoušeli Peugeot 5008 v nejlevnějším provedení Hybrid.
Také třetí generace řady 5008 je SUV a vychází z typu 3008 (viz AR 10/’23 a 1/’24), takže jde o vůbec první vozy postavené na zcela nové platformě STLA koncernu Stellantis v provedení Medium. Peugeot 5008 jsme podrobně představili v letošním lednovém Automobilu v souvislosti s testem plně elektrického provedení, v jehož závěru jsme slibovali, že jej brzy doplníme o naše zkušenosti s nejdostupnějším modelem na benzín. Tento slib tímto plníme. Zájemce o technické podrobnosti odkazujeme na naše výše uvedené články a soustředíme se na zkoušený „hybrid“.
Foto: Jiří Duchoň
Peugeot 5008 na náš trh dorazil nejprve jako elektromobil s výkonem 157 kW (210 k) a akumulátorem 74 kWh, který nyní nově doplňuje e-5008, posílená na 170 kW (230 k) a osazená akumulátorem s kapacitou 97 kWh, který slibuje normovaný kombinovaný dojezd přes 660 km na jedno nabití. K dispozici je nyní již také model Plug-in Hybrid s celkovým výkonem 143 kW (195 k) a akumulátorem 17,8 kWh, zajišťujícím elektrický dojezd kolem 80 km. Ve všech případech má Peugeot 5008 pohon předních kol a sedmimístné uspořádání se sedadly ve třech řadách (2+3+2).
Základní Hybrid nás však vysloveně lákal. Vždyť je o čtvrt milionu levnější než plug-in hybrid, nabízený mimochodem nyní překvapivě za prakticky stejné peníze jako levnější z elektromobilů. Model Hybrid je ale k tomu ještě o více než 400 kg lehčí než Plug-in Hybrid a o plných 600 kg lehčí než elektrická e-5008, což slibuje jiné jízdní zážitky. Ano, ty se dostavily, ovšem poněkud jinak, než jsme čekali…
Ačkoli jej výrobce označuje jako Hybrid, ve skutečnosti jde spíše o mild hybrid, „full hybrid“ totiž Stellantis kupodivu stále nenabízí (viz AR 9/’24). Tento Peugeot tak pohání známý zážehový tříválec PSA THP 1,2 litru, doplněný 16kW elektromotorem v těle dvouspojkové převodovky a malým 48V akumulátorem. Aby bylo toto řešení technicky jednodušší a levnější, nemá brzdový pedál vliv na rekuperaci, která přichází ke slovu pouze po uvolnění akcelerátoru. Tím dochází k nepříjemnému zpomalování, navíc ve chvíli, kdy by bylo možné pohybovou energii vozu využívat k energeticky daleko efektivnější jízdě setrvačností. Čistě na elektřinu se Peugeot 5008 Hybrid pohybuje maximálně při parkování a každý razantnější pokyn plynovým pedálem znamená hrubý ryk malého tříválce. Dynamika není vůbec špatná, ale se spotřebou se ve městě ani mimo ně nedostanete pod 7 l/100 km a na dálnici pod hranici 8 l/100 km. V jiných typech koncernu Stellantis (včetně Citroënu C3 Aircross; viz str. 16) tato poháněcí soustava funguje velmi dobře, nicméně na velký Peugeot 5008 je tento systém zkrátka poněkud poddimenzovaný. Jezdíte-li však vesměs klidně, vadit vám to zřejmě nebude.
Foto: Jiří Duchoň
Nedočkali jsme se ani očekávané přednosti v podobě citelně nižší hmotnosti. Hybrid má na rozdíl od víceprvkové nápravy elektromobilů a plug-in hybridů vzadu jen jednoduchá vlečená ramena a zdá se, jako by byl Peugeot 5008 laděn obecně především na větší zatížení. Takže podvozek Hybridu příliš netlumí, kola odskakují a řízení připomíná míchání těsta, zatímco e-5008 je při překonávání zatáček i nerovností citelně vláčnější.
V interiéru je nicméně vše stejné, bez ohledu na zvolený poháněcí systém tak máte v Peugeotu 5008 k dispozici vždy identicky prostorný, vzdušný a variabilní prostor. Vynikajícím prvkem je bezmála luxusně působící kombinace na oko i omak příjemných a kvalitně zpracovaných materiálů. Další ze silných stránek je bohatá výbava, ať již sáhnete po Allure, nebo o 100 tisíc Kč dražším stupni GT. Jedním z výsostných, a skutečně originálních prvků je prohnutý a jakoby se v prostoru vznášející displej, propojující přístrojový štít s dotykovým středovým monitorem. Hned vpravo od volantu je kolébkový přepínač směru jízdy, což je poněkud z ruky, a na přístrojích nevykouzlíte otáčkoměr ani kouzelným slůvkem „allure“.
Více čtěte na www.automobilrevue.cz
Převzato z časopisu
Auto Inzerce zdarma, prodej nových i ojetých aut, motorek a náhradních dílů.
Inzerce - auto moto díly, náhradní díly a příslušenství.
TOPujte Inzerát a získáte předvyplněnou kupní smlouvu, plnou moc a ceduli za okno
Auta Škoda | Auto do 20.000,- Kč | |
Aua Volkswagen | Auto do 50.000,- Kč | |
Auta Audi | Auto do 100.000,- Kč | |
Auta Honda | Auto do 200.000,- Kč | |
Auta Toyota | Auto do 400.000,- Kč | |
Auta Renault | Auto nad 400.000,- Kč |
Kontaktujte nás
Peugeot 5008 Hybrid – A teď na benzín!
30. 04. 2025 20:04BMW M3 Competition Touring M xDrive – Kouzlo detailů
29. 04. 2025 20:04