Peugeot 5008 Hybrid – A teď na benzín!
30. 04. 2025 20:04Petr Hanke 22.04.2025 05:46 zdroj časopis automobil
Foto: Ondřej Kroutil
Kouzlo detailů. V rámci pravidelných modernizací prošly omlazením sportovní modely M3, a to včetně provedení Touring. Zásluhou mnoha drobných změn, často na pohled skrytých, je svezení s nimi ještě podmanivější než dříve.
U většiny automobilů s karoserií kombi je velmi důležitým parametrem objem zavazadlového prostoru, přístup k němu a případně možnost jeho rozšíření pomocí sklápění zadních sedadel. V případě BMW M3 Touring jsou tyto parametry na velmi dobré úrovni: objem 500 l a možnost rozšíření pomocí zadních opěradel dělených v poměru 40:20:40 až na 1510 l. K tomu navíc stále originální samostatně otevíratelné okno pátých dveří nebo automaticky dofukované kolejnice na podlaze zavazadlového prostoru, zabraňující pohybu nákladu v zatáčkách – to všechno jsou jistě praktické informace, avšak ruku na srdce, je to u BMW M3 Touring tak důležité?
Foto: Ondřej Kroutil
Stejně jako kupé a kabriolet M4, tak i sedan a kombi M3 prošly v loňském roce spíše nenápadnou modernizací. Na první pohled ji poznáte pouze podle odlišných světlometů s denním svícením v podobě dvojice šipek v každé světelné jednotce. Dalšími proměnami jsou úprava palubní desky v oblasti středového panelu a zejména přechod na novou generaci operačního systému, který má nyní pořadové číslo 8.5. To jsou ale změny, jež jsme popsali již v minulém vydání Automobilu v rámci představení modernizované řady 3.
U M od BMW modelů došlo také k úpravě výkonových parametrů. Varianta s názvem Competition M xDrive, tedy kromě verze CS jediná nabízená specifikace modelu M3 Touring, dostala úpravou elektroniky navíc 15 kW (20 k), takže celkový výkon nyní činí 390 kW (530 k). Točivý moment zůstal na původní hodnotě 650 N.m, jen je nyní k dispozici v rozsahu od 2750 do 5730 min-1, kdy horní hranice je posunuta o 230 otáček za minutu výše. Zatímco zrychlení z klidu na 100 km/h, dané více trakcí pneumatik a schopnostmi převodovky, zůstalo na stejné úrovni, akcelerace ze 100 na 200 km/h se právě zásluhou motoru zkrátila o 0,5 sekundy na 8,8 s.
Foto: Ondřej Kroutil
To jsou ale jen čísla, lze rozdíly pocítit také v praxi? Spíše než posílení samotného motoru si při sportovním stylu jízdy povšimnete celkově pozměněného chování, a to zejména v nejsportovnějším nastavení motoru a režimech pohonu všech kol 4WD Sport (sportovní režim 4x4 výrazně preferující zadní nápravu) a 2WD (pohon zadních kol). V těchto konfiguracích, ideálně s vypnutým stabilizačním systémem DSC, případně v jeho velmi dobře fungující střední poloze MDM, se můžete dostat až na samotné hranice možností podvozku. Ve zkratce lze říci, že nyní M3 Touring svému řidiči dává při jízdě na limitu více času – jeho projev není ve formě grip ano/ne, ale zvětšila se určitá přechodová fáze umožňující intenzivnější vychutnání celkové dynamiky opírající se o extrémně přesný podvozek s nápravnicemi napevno spojenými s karoserií, bleskové reakce motoru a rychle řadící osmistupňovou samočinnou převodovku, která většinu času pracuje s mechanicky přemostěným měničem.
Reakce vozu na veškeré podněty jsou proto vzhledem k jeho velikosti bryskní a exaktní. Tím, že řidič velmi přesně vnímá pohyby karoserie i trakční schopnosti jednotlivých pneumatik, dokáže citlivě pracovat s dynamickým rozložením hmotnosti a využívat jej ve svůj prospěch. M3 Touring s těžší zádí je ve srovnání se sedanem nebo kupé M4 nejdivočejší verzí z hlediska aktivity zadní části a jejích tendencí k přetáčivosti. Proplétání se zatáčkami na hladkém, ale i ne zcela rovném povrchu je proto neobyčejnými potěšením, protože máte pocit dokonalé kontroly nad vozem a můžete velmi přesně regulovat přísun výkonu k zadním kolům.
Více čtěte na www.automobilrevue.cz
Převzato z časopisu
Auto Inzerce zdarma, prodej nových i ojetých aut, motorek a náhradních dílů.
Inzerce - auto moto díly, náhradní díly a příslušenství.
TOPujte Inzerát a získáte předvyplněnou kupní smlouvu, plnou moc a ceduli za okno
Auta Škoda | Auto do 20.000,- Kč | |
Aua Volkswagen | Auto do 50.000,- Kč | |
Auta Audi | Auto do 100.000,- Kč | |
Auta Honda | Auto do 200.000,- Kč | |
Auta Toyota | Auto do 400.000,- Kč | |
Auta Renault | Auto nad 400.000,- Kč |
Kontaktujte nás
Peugeot 5008 Hybrid – A teď na benzín!
30. 04. 2025 20:04BMW M3 Competition Touring M xDrive – Kouzlo detailů
29. 04. 2025 20:04