Peugeot 5008 Hybrid – A teď na benzín!
30. 04. 2025 20:04Petr Hanke 07.04.2025 07:27 zdroj časopis automobil
Foto: Petr Hanke
Tichá voda. Suzuki Across Plug-in Hybrid boduje prostorností, úsporným provozem a kultivovaným pohonem. Potěší i zajímavá cenová nabídka, ale má i své slabiny.
Suzuki Across Plug-in Hybrid je vůz, který kombinuje výhody plug-in hybridního pohonu s praktičností středně velkého SUV. Vůz, jenž vznikl díky spolupráci s Toyotou, sdílí techniku s populárním typem RAV4. Across má sice specifickou přední část, ale jinak se od výchozí Toyoty liší spíše kosmeticky. Výrobce slibuje nízkou spotřebu, prostorný interiér a bohatou výbavu. Jak tedy obstojí v reálném provozu?
Foto: Petr Hanke
Pod kapotou je umístěn plug-in hybridní systém složený z atmosférického čtyřválce 2,5 litru a dvou elektromotorů, přičemž zadní kola pohání samostatný elektrický motor. Suzuki je tak jedinou značkou na českém trhu, která všechny své modely nabízí také s pohonem všech kol. Celkový výkon hybridní soustavy s planetovým soukolím činí 225 kW (306 k) a dynamika je tak velmi solidní. Největším přínosem plug-in hybridního pohonu je především kultivovaný projev a možnost ujet až 70 km čistě na elektřinu (kapacita akumulátoru 18,1 kWh), což v městském provozu znamená tichý a příjemně hbitý provoz. Kombinovaná spotřeba benzínu se bez nabíjení v praxi pohybuje mírně nad hranicí sedmi litrů na 100 km, což je na vůz této velikosti velmi dobrý výsledek. Při využívání elektrického pohonu může klesnout prakticky na nulu.
Across potěší prostorností. Interiér poskytuje dostatek místa pro pět cestujících a zavazadlový prostor s objemem 490 litrů je dobře využitelný. Interiér působí kvalitním dojmem, měkčené materiály na palubní desce i výplních dveří mu dodávají skoro až prémiový nádech. Standardní výbava zahrnuje moderní infotainment s podporou Apple CarPlay a Android Auto, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, adaptivní tempomat či vyhřívaný volant. Logika obsluhy systému s grafikou známou z Toyoty a částečně i modelů Lexus by však mohla být lepší.
Foto: Petr Hanke
Jízdní komfort je na dobré úrovni, podvozek je naladěn spíše do měkka, což prospívá pohodlí, ale v zatáčkách je znát vyšší hmotnost vozu. Určitou slabinou typu Across je odhlučnění. Při vyšších rychlostech proniká do interiéru hluk od podvozku i aerodynamický šum. Na kvalitě jízdy to sice zásadně neubírá, ale v dané třídě existují tišší alternativy.
Zajímavou stránkou modelu Across je aktuální cenová politika. Vůz je totiž nabízen s cenovým zvýhodněním 200 tisíc korun za cenu 1 254 900 Kč, a to včetně bohaté výbavy, což z něj mezi podobně velkými plug-in hybridy činí zajímavou volbu. Pokud hledáte úsporné SUV s prostorným interiérem a moderní technikou, Across stojí za zvážení. Přes drobné nedostatky jde o povedený vůz, který dokáže nabídnout nejen ekologický provoz, ale i slušnou dávku komfortu a praktičnosti.
Technické údaje
Poháněcí soustava
Plug-in hybridní systém. Kapalinou chlazený zážehový atmosféricky plněný čtyřválec uložený vpředu napříč; DOHC 4V, EU6; 2487 cm3 (ø 87,5 x 103,4 mm), 14:1, 136 kW (185 k)/6000 min-1 a 227 N.m/3200–3700 min-1; synchronní elektromotor s permanentními magnety 134 kW (182 k)
a 270 N.m, zadní elektromotor 40 kW (54 k) a 121 N.m; systémový výkon 225 kW (306 k) a točivý moment 270 N.m; akumulátor li-ion, 18,1 kWh. Planetové soukolí ve formě slučovače a děliče výkonu. Elektrický pohon všech kol.
Podvozek
Samonosná karoserie s pomocnými rámy; všechna kola nezávisle zavěšena, vpředu MacPherson a spodní příčná ramena, vzadu víceprvkové zavěšení, odpružení vinutými pružinami a teleskopickými tlumiči, vpředu i vzadu příčný zkrutný stabilizátor; dvouokruhová kapalinová brzdová soustava s posilovačem, kotoučové brzdy s vnitřním chlazením; hřebenové řízení s elektrickým posilovačem; pneumatiky 235/55 R 19.
Více čtěte na www.automobilrevue.cz
Převzato z časopisu
Auto Inzerce zdarma, prodej nových i ojetých aut, motorek a náhradních dílů.
Inzerce - auto moto díly, náhradní díly a příslušenství.
TOPujte Inzerát a získáte předvyplněnou kupní smlouvu, plnou moc a ceduli za okno
Auta Škoda | Auto do 20.000,- Kč | |
Aua Volkswagen | Auto do 50.000,- Kč | |
Auta Audi | Auto do 100.000,- Kč | |
Auta Honda | Auto do 200.000,- Kč | |
Auta Toyota | Auto do 400.000,- Kč | |
Auta Renault | Auto nad 400.000,- Kč |
Kontaktujte nás
Peugeot 5008 Hybrid – A teď na benzín!
30. 04. 2025 20:04BMW M3 Competition Touring M xDrive – Kouzlo detailů
29. 04. 2025 20:04