Peugeot 5008 Hybrid – A teď na benzín!
30. 04. 2025 20:04Petr Hanke 19.03.2025 02:51 zdroj časopis automobil
Foto: Mazda
Mazda CX-80 je v principu prodlouženou variantou typu CX-60. Kromě více prostoru v zadní části karoserie a elegantnějšího vzhledu se ale také o svoji posádku lépe stará z pohledu komfortu.
Zařazením Mazdy CX-80 do výrobního programu své značky v celosvětovém měřítku jsme se zabývali spolu se základním popisem vnějších a vnitřních rozměrů v Automobilu 5/’24. Nyní přišel čas na přiblížení jízdních dojmů s nejvýše postaveným a také nejdražším modelem v evropské nabídce Mazdy.
Foto: Mazda
Ještě před tím se ale zastavme u designu této novinky. Přední část Mazdy CX-80 je shodná s jejím o číslo menším sourozencem CX-60 (viz AR 4, 5 a 12/’22). Novinka stojí na rozvoru prodlouženém o celých 250 mm, a také celková délka se zvětšila právě o tuto hodnotu. Zadní převis tedy mají oba modely shodný. Prodloužený rozvor ale umožnil před zadní nápravu umístit větší palivovou nádrž s objemem 70 nebo 74 l podle motoru, což je o 20, resp. 16 litrů více než u typu CX-60. A to samo o sobě znamená prodloužení dojezdu o více než 200 km.
Mazda se snažila většímu modelu dodat více elegance, a tak použila decentnější tvar zadního D sloupku, který současně ozdobila lištou, jež je v zadní části silnější a přitahuje více pozornosti. Zatímco se některé značky snaží unifikovat například zadní skupinové svítilny pro různé karosářské verze, Mazda v tomto případě připravila pro každou z nich svébytný tvar. U typu CX-80 jsou protáhlejší a zasahují blíže ke středu vozu. Více elegance mají dodat také skryté koncovky výfuku.
Jako první jsme měli k dispozici vznětové provedení vybavené 3,3litrovým řadovým šestiválcem. V typu CX-80 je nabízena pouze výkonnější varianta, poskytující výkon 187 kW (254 k) a točivý moment 550 N.m. Ve spojení s mild hybridní technikou schopnou krátkodobě přidat až 12,4 kW (17 k) a 153 N.m jde o vynikající celek, který se k charakteru tohoto vozu náramně hodí. Jednotka zaujme kultivovaností a druh používaného paliva dává najevo pouze akusticky při rozjezdu nebo stání na volnoběh. Se zvyšující se rychlostí ustupuje do pozadí a přítomný zůstane především pocit „plnosti“ na plynovém pedálu – šestiválec totiž není naladěný na vysoký výkon, ale spíše na sílu v nízkých a středních otáčkách. Ve spojení s mild hybridní technikou potěší plynulostí řazení, reakcemi a na konci cesty také spotřebou paliva, jež se během testu pohybovala kolem 7 l/100 km, což znamená dojezd na jednu nádrž více než tisíc kilometrů.
Foto: Mazda
Při jízdě Mazda CX-80 potěšila celkovým klidem na palubě. Přejezdy nerovností byly tišší a také pronikání rázů a vibrací bylo omezenější, než si pamatujeme z typu CX-60. Delší rozvor také automobilu přidal více přirozeného klidu a směrové stability. Možná to cosi ubralo na obratnosti, ale to v případě takto velkého vozu nevadí. Navíc i tak bylo řízení Mazdy CX-80 na bavorských zatáčkovitých silnicích příjemné z pohledu vyváženosti a stability zejména v táhlých obloucích. Mazda uvedla, že úpravy, které provedla na podvozku typu CX-80, a to zejména změny geometrie a elastokinematiky, by se měly zanedlouho objevit také u menšího sourozence.
Plug-in hybridní varianta, jež je druhou a jedinou alternativou vznětového šestiválce, ukázala odlišný charakter a své přednosti předvedla především v městském prostředí nebo při jízdě menšími rychlostmi. V těch vyšších se motor značně vytáčel a také sladění spalovacího motoru a elektromotoru nebylo nejjemnější. Naopak ve městě bylo toto pohonné ústrojí mimořádně příjemné. Elektrický dojezd 60 km podle WLTP je dostatečný k tomu, aby tento vůz bylo možné při každodenních cestách používat výhradně na elektřinu.
Kombinace hnacích systémů pokrývá široké spektrum různých forem používání tohoto velkého sedmimístného SUV. Pro pohyb v městském prostředí je připraven efektivní plug-in hybrid, zatímco při dálkových cestách je dokonalým společníkem verze, jež má na ozdobném prvku za předními koly napsáno „Inline 6“.
Více čtěte na www.automobilrevue.cz
Převzato z časopisu
Auto Inzerce zdarma, prodej nových i ojetých aut, motorek a náhradních dílů.
Inzerce - auto moto díly, náhradní díly a příslušenství.
TOPujte Inzerát a získáte předvyplněnou kupní smlouvu, plnou moc a ceduli za okno
Auta Škoda | Auto do 20.000,- Kč | |
Aua Volkswagen | Auto do 50.000,- Kč | |
Auta Audi | Auto do 100.000,- Kč | |
Auta Honda | Auto do 200.000,- Kč | |
Auta Toyota | Auto do 400.000,- Kč | |
Auta Renault | Auto nad 400.000,- Kč |
Kontaktujte nás
Peugeot 5008 Hybrid – A teď na benzín!
30. 04. 2025 20:04BMW M3 Competition Touring M xDrive – Kouzlo detailů
29. 04. 2025 20:04