Peugeot 5008 Hybrid – A teď na benzín!
30. 04. 2025 20:04Jiří Duchoň 09.05.2024 06:14 zdroj časopis automobil
Foto: Jeep
Foto: Jeep
Původně výhradně elektrický Avenger se dočkal několika nových verzí se spalovacím motorem. A následovat mají další.
Jeep Avenger byl představen na sklonku roku 2022 (viz AR 11/’22) a ihned zaujal svým zábavným, přesto však robustním stylem. Ačkoli stanul na základě platformy eCMP francouzské části koncernu Stellantis, tvůrcům se podařilo vytvořit kompaktní vůz, jenž svými vlastnostmi odpovídá zvyklostem značky Jeep. Kritika směrovala zejména do dvou oblastí: Avenger má pohon jen předních kol a je výhradně elektrický. Nicméně již při naší návštěvě v polské továrně Tychy (viz AR 1/’23), kde se Avenger pro Evropu vyrábí, nám bylo naznačeno, že oba tyto problémy budou brzy vyřešeny. Každopádně Avenger přesvědčil mezinárodní porotu odborné volby Vůz roku (COTY) natolik, že jej poprvé v dějinách Jeepu dekorovali titulem evropský Vůz roku 2023. Na českém trhu lze nyní pořídit dvě nové zážehové verze a koncem letošního roku nabídku doplní model Avenger 4xe s pohonem všech kol.
Foto: Jeep
Jádrem obou nových variant je osvědčený zážehový tříválec 1,2 l s výkonem 74 kW (100 k). Ta základní je kombinována s šestistupňovou manuálně řazenou převodovkou a vyniká základní cenou rovného půl milionu korun. Ve výbavě Longitude však najdeme prakticky vše potřebné od kol z lehké slitiny, zadních parkovacích senzorů a tempomatu přes LED hlavní světlomety, digitální přístrojový štít a multimediální systém Uconnect se středovým displejem o úhlopříčce 10,25 palce až po elektricky ovládaná okna a zrcátka či samočinné stěrače. Samozřejmostí jsou též moderní asistenční systémy včetně „čtení“ dopravních značek a udržování v jízdním pruhu, ale též elektromechanická parkovací brzda a volič provozních režimů Selec-Terrain pro výběr optimálního nastavení na různých površích vozovky. V kombinaci s takto rozsáhlou výbavou lze považovat cenu za mimořádně zajímavou.
Za příplatek 70 000 Kč, což je mimochodem obvyklá sazba za samočinnou převodovku, je k dispozici e-Hybrid, doplňující stejný spalovací motor elektromotorem mild hybridního ústrojí, vestavěným v těle šestistupňové dvouspojkové převodovky. Dynamické parametry jsou shodné, ale kombinovaná spotřeba má být o půl litru nižší. Model Avenger e-Hybrid má vpředu větší kotouče brzd, převzaté z výchozí elektrické varianty. Proti ní je základní „benzín“ o citelných 356 kg lehčí a o plných 400 tisíc korun levnější. Vzhledem k použití univerzální platformy, jež se zástavbou poháněcích ústrojí různých druhů počítá, je vnitřní prostor ve všech aplikacích stejný, a to včetně objemu prostoru pro zavazadla.
Více čtěte na www.automobilrevue.cz
Převzato z časopisu
Auto Inzerce zdarma, prodej nových i ojetých aut, motorek a náhradních dílů.
Inzerce - auto moto díly, náhradní díly a příslušenství.
TOPujte Inzerát a získáte předvyplněnou kupní smlouvu, plnou moc a ceduli za okno
Auta Škoda | Auto do 20.000,- Kč | |
Aua Volkswagen | Auto do 50.000,- Kč | |
Auta Audi | Auto do 100.000,- Kč | |
Auta Honda | Auto do 200.000,- Kč | |
Auta Toyota | Auto do 400.000,- Kč | |
Auta Renault | Auto nad 400.000,- Kč |
Kontaktujte nás
Peugeot 5008 Hybrid – A teď na benzín!
30. 04. 2025 20:04BMW M3 Competition Touring M xDrive – Kouzlo detailů
29. 04. 2025 20:04