Peugeot 5008 Hybrid – A teď na benzín!
30. 04. 2025 20:04Petr Hanke 30.05.2024 02:53 zdroj časopis automobil
Foto: Petr Hanke
Volvo u typu C40 a odpovídajících verzí XC40 v rámci loňské modernizace zvýšilo výkon, prodloužilo dojezd a u jednomotorových verzí vyměnilo poháněnou nápravu...
Praxe už dlouho ukazuje, že u elektromobilů s jedním motorem je celkově lepším řešením jeho umístění vzadu. Lépe se při akceleraci využije trakce zatížených zadních kol, řízení je prosté rušivých vlivů hnacích momentů, kterým se dříve říkalo „tahání za volant“, a také samotné řízení je pro zkušenější řidiče zábavnější. Přesně to si uvědomila i značka Volvo, současně s tím ale ukázala, jak se kriticky dívá na své modely a sleduje konkurenci. V rámci modernizace elektrického hnacího ústrojí svých modelů C40 a XC40 tak nepoužilo pouze nové, v rámci vlastního koncernu vyvinuté motory a lepší akumulátory, ale současně u variant s jedním motorem jej přesunulo zepředu dozadu. Ano, po čtvrt století jsou tu opět Volva s pohonem zadních kol.
Foto: Petr Hanke
Modelová řada C40 navržená jako moderní SUV-kupé a v Evropě dodávaná výhradně s elektrickým pohonem je nově k dispozici ve třech verzích. Na spodním okraji figuruje varianta s jedním motorem o výkonu 175 kW (238 k) a akumulátorem o využitelné kapacitě 66 kWh, vrcholem nabídky pak zůstává dvoumotorové provedení s celkovým výkonem 300 kW (408 k) a akumulátorem 79 kWh. Tato verze již však není vybavena dvojicí stejně výkonných elektromotorů, ale na zadní osu dostala jednotku poskytující 183 kW (249 k) a na přední 117 kW (159 k).
Právě tento zadní motor, jen s výkonem o 2 kW vyšším, je použitý také v testované střední jednomotorové variantě s větším akumulátorem, který jí dal označení „Extended Range“. Větší akumulátor je schopen nabíjení výkonem až 205 kW. Spolu s novým uspořádáním pohonu Volvo přidalo také jeden nový režim ovládání: k jednopedálovému a standardnímu přibyla možnost volby adaptivní rekuperace, a to jak podle průběhu silnice, tak v závislosti na vzdálenosti a rychlosti jízdy vozu vpředu. Systém je naladěný konzervativně a tak, aby při jízdě řidiče nestresoval. Jen při troše předvídání tak C40 ovládáte pouze akcelerátorem a vůz se automaticky podle situace stará o zpomalování. To je příjemnější než jednopedálové ovládání, při němž musíte mít po většinu času nohu umístěnou na akcelerátoru.
Více čtěte na www.automobilrevue.cz
Převzato z časopisu
Auto Inzerce zdarma, prodej nových i ojetých aut, motorek a náhradních dílů.
Inzerce - auto moto díly, náhradní díly a příslušenství.
TOPujte Inzerát a získáte předvyplněnou kupní smlouvu, plnou moc a ceduli za okno
Auta Škoda | Auto do 20.000,- Kč | |
Aua Volkswagen | Auto do 50.000,- Kč | |
Auta Audi | Auto do 100.000,- Kč | |
Auta Honda | Auto do 200.000,- Kč | |
Auta Toyota | Auto do 400.000,- Kč | |
Auta Renault | Auto nad 400.000,- Kč |
Kontaktujte nás
Peugeot 5008 Hybrid – A teď na benzín!
30. 04. 2025 20:04BMW M3 Competition Touring M xDrive – Kouzlo detailů
29. 04. 2025 20:04