Peugeot 5008 Hybrid – A teď na benzín!
30. 04. 2025 20:04Petr Hanke 22.01.2025 06:34 zdroj časopis automobil
Foto: Mercedes-Benz
Blízká budoucnost. Mercedes-Benz na nadcházející rok připravuje zcela novou generaci svých kompaktních modelů, jako první bude mít premiéru třída CLA s karoserií sedan. Již nyní víme, že bude mít nejmodernější techniku v podobě elektrického i hybridního pohonu.
Mercedes-Benz aktuálně intenzivně pracuje na nových platformách pro své budoucí modely. Na jedné straně se chystají vrcholné elektrické AMG modely, v nichž by měly být použity i motory s příčným magnetickým tokem, a na druhé straně je již připravena platforma MMA (Mercedes-Benz Modular Architecture) navržená pro kompaktní modely.
Již loni automobilka představila Concept CLA Class, naznačující vzhled chystané novinky, a nyní uvolnila fotografie maskovaného vývojového prototypu čtyřdveřového sedanu CLA a současně i první technické informace. Následně tuto rodinu kompaktních modelů doplní další karosářské verze známé ze současnosti, avšak s výjimkou nejmenší třídy A. Možná největším překvapením je skutečnost, že kromě elektrické verze je platforma MMA navržena i pro hybridní hnací ústrojí, což dá automobilce více flexibility jak na straně nabídky, tak výroby. V obou případech se vývojáři snažili o maximalizaci celkové účinnosti, jež má zajistit nízkou spotřebu, ať už elektřiny, nebo benzínu.
Foto: Mercedes-Benz
V kombinaci s elektrickým pohonem budou k dispozici dvě varianty s 800V architekturou umožňující nabíjení výkonem až 320 kW. Základní bude vybavena akumulátorem lithium-železo-fosfát s kapacitou 58 kWh, zatímco výše postavené provedení nabídne 85 kWh a technologii článků využívající oxid křemíku. U výše postavené varianty je standardem pohon zadních kol elektromotorem o výkonu 200 kW (272 k), jejž si automobilka vyvinula vlastními silami. To stejné platí také pro výkonovou elektroniku na bázi křemíku karbidu, vykazující nižší odpory, snížené spínací ztráty a lepší tepelnou vodivost. Jde o adaptaci řešení použitého u experimentálního vozu EQXX (viz AR 8/’24). Technickou zajímavostí je spojení zadního elektromotoru s dvoustupňovou převodovkou, jejímž cílem je snížení otáček, a tím i spotřeby při jízdě vyššími rychlostmi.
Modely s pohonem všech kol budou mít přední nápravu osazenou elektromotorem o výkonu 80 kW (109 k), taktéž s výkonovou elektronikou na bázi SiC, ovšem doplněným jednotkou pro mechanické odpojení v situacích, kdy není potřeba. To vše jsou řešení zaměřená na snížení spotřeby energie, takže není divu, že Mercedes-Benz již u konceptu CLA Class uváděl kombinovanou spotřebu 12 kWh/100 km, což by odpovídalo dojezdu 750 km.
Více čtěte na www.automobilrevue.cz
Převzato z časopisu
Auto Inzerce zdarma, prodej nových i ojetých aut, motorek a náhradních dílů.
Inzerce - auto moto díly, náhradní díly a příslušenství.
TOPujte Inzerát a získáte předvyplněnou kupní smlouvu, plnou moc a ceduli za okno
Auta Škoda | Auto do 20.000,- Kč | |
Aua Volkswagen | Auto do 50.000,- Kč | |
Auta Audi | Auto do 100.000,- Kč | |
Auta Honda | Auto do 200.000,- Kč | |
Auta Toyota | Auto do 400.000,- Kč | |
Auta Renault | Auto nad 400.000,- Kč |
Kontaktujte nás
Peugeot 5008 Hybrid – A teď na benzín!
30. 04. 2025 20:04BMW M3 Competition Touring M xDrive – Kouzlo detailů
29. 04. 2025 20:04