Peugeot 5008 Hybrid – A teď na benzín!
30. 04. 2025 20:04Petr Hanke 04.07.2024 07:26 zdroj časopis automobil
Foto: Martin Sznapka
Kód z názvu tohoto článku byl označením ve své době mimořádné varianty kompaktního sedanu Mercedes-Benz 190. Aktuální Mercedes-AMG C 43 na něj svojí surovostí oživil vzpomínky…
Letos je tomu přesně 40 let, kdy Mercedes-Benz zahájil výrobu první sportovně laděné verze svého kompaktního typu střední třídy: 190 E 2.3-16. Vůz se odlišoval nejen spoilerem na zádi, ale také upraveným podvozkem, a především novým motorem pod kapotou, kterým byl čtyřventilový čtyřválec s objemem 2,3 l o výkonu 136 kW (185 k). Dnes má tyto parametry základní C 180, nicméně ve své době byla tato hodnota mimořádná. Vysokootáčkový čtyřválec, později zvětšený na objem 2,5 litru (E 2.5-16), v nabídce zůstal i potom, co ji doplnily šestiválcové motory. Zásluhou nízké hmotnosti v přídi a z ní vyplývající obratnosti se právě verze 16V staly základem pro závodní speciály.
Foto: Martin Sznapka
Dávné zážitky ze svezení s typy 2.3-16 a 2.5-16 se nám vybavily při jízdě s aktuálním modelem AMG C 43 4Matic. Tyto vozy již samozřejmě nelze srovnávat dynamikou či komfortem, nicméně určitým spojením byl lehký čtyřválec v přídi a celkově sportovní, možná až nečekaně drsný charakter (ten byl v minulosti výraznější u faceliftované verze 2.5-16).
Aktuální AMG C 43 nahrazuje stejnojmenný model předchozí generace třídy C, pod jehož kapotou bilo třílitrové šestiválcové srdce. Právě menší motor vyvolal při představení v roce 2022 největší kontroverze, často takové, že zastínily celkovou proměnu tohoto vozu, nabízeného i nadále jako sedan i kombi. Nově je tento model pojatý mnohem sportovněji, takže se více odlišuje od běžných variant a přibližuje se vrcholnému plug-in hybridnímu AMG C 63. Nejde přitom pouze o vzhled s typickou rozšířenou maskou doplněnou svislými lamelami, ale především o podvozek s aktivními tlumiči, výkonnou brzdovou soustavu, řízení zadních kol, pohon všech kol preferující zadní nápravu (31:69), a především o devítistupňovou samočinnou převodovku 9G-Tronic s lamelovou spojkou nahrazující kapalinový měnič momentu.
Více čtěte na www.automobilrevue.cz
Převzato z časopisu
Auto Inzerce zdarma, prodej nových i ojetých aut, motorek a náhradních dílů.
Inzerce - auto moto díly, náhradní díly a příslušenství.
TOPujte Inzerát a získáte předvyplněnou kupní smlouvu, plnou moc a ceduli za okno
Auta Škoda | Auto do 20.000,- Kč | |
Aua Volkswagen | Auto do 50.000,- Kč | |
Auta Audi | Auto do 100.000,- Kč | |
Auta Honda | Auto do 200.000,- Kč | |
Auta Toyota | Auto do 400.000,- Kč | |
Auta Renault | Auto nad 400.000,- Kč |
Kontaktujte nás
Peugeot 5008 Hybrid – A teď na benzín!
30. 04. 2025 20:04BMW M3 Competition Touring M xDrive – Kouzlo detailů
29. 04. 2025 20:04