Peugeot 5008 Hybrid – A teď na benzín!
30. 04. 2025 20:04Petr Hanke 02.08.2024 06:56 zdroj časopis automobil
Foto: Lexus
Typ UX je aktuálně nejstarší z nabídky zvýšených modelů Lexus, v roce 2024 ale jeho hybridní pohon dostal nový akumulátor a současně si dovozce připravil akční verzi s cenou pod 900 tisíc korun. A to už si zaslouží pozornost.
Psal se rok 2018, když Lexus představil mírně zvýšený hatchback UX řadící se do segmentu, kde byl především Mercedes-Benz GLA, vstupovalo do něj BMW X2 a opouštělo jej paběrkující Infiniti QX30. Automobil postavený na vyztužené platformě Toyota GA-C přišel s osobitým designem, hybridním pohonem a také malým zavazadlovým prostorem. I tak se ale tento „urban crossover“ stal jedním z nejúspěšnějších modelů své značky v Evropě. V roce 2019 byl tento vůz dokonce ve stále nabízené verzi UX 300e prvním plně elektrickým modelem své značky.
Foto: Lexus
Automobilka si ale mnohem více slibuje od letos představené nové varianty UX 300h, jež v nabídce nahradí předchozí UX 250h. Současně s příchodem nové generace hybridní hnací soustavy připravil Lexus pro tuto modelovou řadu docela hodně změn, které, jak jsme si ověřili během prvních testovacích jízd, zvýšily celkovou úroveň komfortu danou minimalizací vibrací a hlučnosti.
Srdcem hybridního pohonu je stále moderní zážehový čtyřválec o objemu 2,0 l, jenž disponuje stejnými parametry jako dříve, nicméně je doplněný citelně posílenou elektrickou větví. Nový li-ion akumulátor umístěný pod zadními sedadly má nyní 60 namísto 180 článků a pracuje s napětím 222 proti dřívějším 216 V. Akumulátor je však schopen dodávat větší výkon, takže elektromotor nyní dokáže spalovacímu motoru pomoci až 83 kW a 206 N.m. Celkově tak soustava posílila ze 135 na 146 kW (ze 184 na 199 k).
Ačkoli se to nemusí zdát mnoho, při jízdě je rozdíl značný. Poháněcí soustava se při běžné jízdě, a to i na dálnici, mnohem méně často uchyluje k vytáčení spalovacího motoru, což zvyšuje komfort cestování a zlepšuje hospodárnost. Planetové soukolí, které je hlavním prvkem této hybridní soustavy, nechává více prostoru elektrickému motoru, takže jízda je celkově klidnější, tišší a také přirozeně dynamičtější. Samozřejmě nejde o plug-in hybridní vůz s velkým akumulátorem, takže nelze hovořit o dojezdu čistě na elektřinu, nicméně akumulátor schopný více energie pojmout a více jí najedou vydat v reálném světě citelně pomáhá. Kromě kultivovanosti projevu je výsledkem také nižší spotřeba paliva, jež se během testovacích jízd pohybovala kolem 6 l/100 km, nicméně hodnoty WLTP ukazují mezigenerační snížení apetitu o 0,3 l/100 km, tedy o 5,7 %.
Více čtěte na www.automobilrevue.cz
Převzato z časopisu
Auto Inzerce zdarma, prodej nových i ojetých aut, motorek a náhradních dílů.
Inzerce - auto moto díly, náhradní díly a příslušenství.
TOPujte Inzerát a získáte předvyplněnou kupní smlouvu, plnou moc a ceduli za okno
Auta Škoda | Auto do 20.000,- Kč | |
Aua Volkswagen | Auto do 50.000,- Kč | |
Auta Audi | Auto do 100.000,- Kč | |
Auta Honda | Auto do 200.000,- Kč | |
Auta Toyota | Auto do 400.000,- Kč | |
Auta Renault | Auto nad 400.000,- Kč |
Kontaktujte nás
Peugeot 5008 Hybrid – A teď na benzín!
30. 04. 2025 20:04BMW M3 Competition Touring M xDrive – Kouzlo detailů
29. 04. 2025 20:04