Peugeot 5008 Hybrid – A teď na benzín!
30. 04. 2025 20:04Petr Hanke 14.08.2024 06:06 zdroj časopis automobil
Foto: Dacia
V pořadí třetí generace Dacie Duster přijíždí na aktuální platformě CMF-B od Renaultu, která má zásadní vliv na posun jeho vlastností. Je to posun k lepšímu…
V rumunském Pitesti za posledních třináct let vzniklo téměř 2,5 milionu kusů modelu Duster. Jeho první dvě generace postavené na základě historických modelů Renault byly navržené robustně, ale mnohdy až s přehnaně zřetelným důrazem na minimalizaci výrobních nákladů. Nicméně s postupem času se na trhu objevily další cenově orientovaná SUV podobné velikosti a převážně asijského původu, takže Dacia, respektive Renault, musela sebrat odvahu a vydat se v hierarchii značek o trochu výše. Alespoň takto lze vnímat mezigenerační posun typu Duster. První zkušenosti totiž ukazují, že Dacia trochu upravila strategii a s dokonalou znalostí chutí a vnímání evropských zákazníků navrhla SUV, které je stále dostupné, ale již ne za každou cenu. V mnoha detailech je zřejmé, že výrobce hledal a také našel tu vyváženost mezi tím, kdy má smysl používat dražší řešení a kdy je dražší řešení spíše záležitostí image než skutečného užitku.
Foto: Dacia
Tato filozofie je patrná již u samotného technického základu, kdy Dacia používá moderní platformu CMF-B (stojí na ní již modely Sandero, Logan a Jogger), na níž vyjíždějí i soudobé vozy výše postavených značek Renault, Nissan a Mitsubishi. Tím je zajištěna jak robustnost celé konstrukce, tak rovněž prostornost, základ pro potřebné asistenční systémy a regulační prvky podvozku či moderní motory s různými formami hybridizace.
Duster v mezigeneračním srovnání poněkud změnil proporce, protože je postaven na rozvoru zkráceném o 17 mm na 2657 mm, ovšem při prakticky shodné délce, o 9 mm větší šířce a především o 32 mm menší výšce. Zavazadlový prostor přitom narostl ze 445 na 517 l. Právě zásluhou vyvážených proporcí vypadá nový Duster zcela přirozeně a v dobrém smyslu tohoto slova i normálně. Jednoduché tvary oživuje pouze dramaticky tvarovaná kapota motoru, zvýrazněné blatníky, zadní skupinové svítilny a svislé ochranné prvky na bocích za předními koly. Ty jsou mimochodem spolu s dalšími ochrannými prvky karoserie vyrobené z recyklátů, což dávají na první pohled najevo svojí strukturou. V tomto případě jde o uvěřitelné řešení, z nějž nemáte pocit, že si výrobce na něco hraje. Ve skutečnosti jde o patentovaný materiál Sparkle od společnosti LyondellBasell, obsahující 20 % recyklátu.
Více čtěte na www.automobilrevue.cz
Převzato z časopisu
Auto Inzerce zdarma, prodej nových i ojetých aut, motorek a náhradních dílů.
Inzerce - auto moto díly, náhradní díly a příslušenství.
TOPujte Inzerát a získáte předvyplněnou kupní smlouvu, plnou moc a ceduli za okno
Auta Škoda | Auto do 20.000,- Kč | |
Aua Volkswagen | Auto do 50.000,- Kč | |
Auta Audi | Auto do 100.000,- Kč | |
Auta Honda | Auto do 200.000,- Kč | |
Auta Toyota | Auto do 400.000,- Kč | |
Auta Renault | Auto nad 400.000,- Kč |
Kontaktujte nás
Peugeot 5008 Hybrid – A teď na benzín!
30. 04. 2025 20:04BMW M3 Competition Touring M xDrive – Kouzlo detailů
29. 04. 2025 20:04